.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

حیوانات مسخ شد‌ه کد‌امند؟

حیوانات مسخ شد‌ه کد‌امند؟    

حضرت علی(ع) از پیامبر اسلام(ص) پرسید‌ند: حیوانات مسخ شد‌ه کد‌امند ؟
پیامبر(ص) فرمود‌ند : سیزد‌ه تا.
حضرت علی(ع) در خصوص علت مسخ شد‌نشان سوال فرمود‌ند و پیامبر(ص) اینچنین پاسخ فرمود‌ند:  

   

فیل : مردی لوطی (اهل لواط) بود.
خرس : مرد مابونی بود که مردها را به خود می خواند.
خوک : عده ای نصرانی بودند که از خدا خواستند غذای آسمانی بر آنها بفرستد و با این که خواسته شان عملی شد بر کفر خود افزودند.

میمون : کسانی بودند که روز شنبه بر خلاف دستور دینشان ماهی گرفتند.
مارماهی : مرد دیوثی بود که همسرش را در اختیار مردم میگذاشت.
سوسمار : بادیه نشینی بود که سر راه بر حاجیان میگرفت و اموالشان را می ربود.
شب پره : دزدی بود که خرماهای مردم را از سر درختان سرقت میکرد.
کرم سیاه : سخن چینی بود که میان دوستان جدایی می انداخت.
عقرب : مرد بد زبانی بود که هیچکس از نیش زبانش آسوده نبود.
عنکبوت : زنی بود خیانتکار به شوهر.
خرگوش : زنی بود که غسل حیض و غیره نمیکرد.
سهیل : گمرکچی یی بود در یمن.
زهره : زنی نصرانی بود و این زن همان است که هاروت و ماروت را فریفت. 

  

مرحوم شیخ صدوق فرمود :انسانهایی که مسخ میشوند بیش از سه روز زنده نمیمانند و تناسل هم نمیکنند حیواناتی که اینک مسخ شده نامیم به طور مجاز این نام بر آنها نهاده اند چون مسخ شده ها به این شکل بوده اند اما اینکه گوشت اینها حرام است برای همان شباهت به مسوخ است خدا خواسته از این گوشتها استفاده نکنند تا عذاب الهی در نظرشان بزرگ جلوه کند.  

نصایح صفحه 339 الی 340  

  

منبع: حیوانات مسخ شد‌ه کد‌امند؟

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 21 اسفند 1390 ساعت 11:02 http://www.shiaali12.blogfa.com

با سلام
ممنون از مطلب خوبتان
تا حالا این مطلب را جایی نخوانده بودم
با مطلب جدیدی بروزم ومنتظر حضورتان

سلام
ما هم از حضور گرمتان سپاسگذاریم
در صورت امکان به روی چشم
موفق باشید

محمود یکشنبه 21 اسفند 1390 ساعت 11:04 http://www.atshani20.blogfa.com

با سلام
احسنت بر شما بخاطر مطلب مفیدتان
با مطلب زیر بروزم
نقش انقلاب اسلامی در تسریع ظهور امام مهدی (عج).......
منتظر نظرات شما عزیزان هستم
التماس دعای فرج

سلام
احسنت بر خود شما!
در صورت امکان به روی چشم
موفق باشید

باران یکشنبه 21 اسفند 1390 ساعت 18:38 http://www.sarallah-z.blogfa.com

دلتنگی چیز بدی یه .

وقتی دلت واسه عزیزت تنگ شه و دیگه تلفنی هم نباشه که با شنیدن صداش آروم بگیری ؛ دیگه خودش نباشه که به چهره ی مهربون و معصومش زل بزنی تا آروم بگیری ؛ دیگه آغوشش نباشه که پناهگاهت باشه ؛ دیگه دستی نباشه که با گرماش ، سرمای تنهایی رو ازت دور کنه و ....

و فقط تو باشی و یه قاب عکس ...
منتظر حضور سبز شما هستیم[گل]

سلام
ممنون از اینکه به ما سر زدید
درصورت امکان به روی چشم
موفق باشید

tnt یکشنبه 21 اسفند 1390 ساعت 22:27

سلام آقا رضا..
چرا در مورد سمبکالاه اینجا چیزی نمینویسی.. این وبلاگ با این همه بازدید. خیلی خوب میشه همه بشناسن این ورزش خوب رو.

سلام
ممنون از اینکه به ما سر زدید
خیلی خوشحال شدم وقتی نظرتون رو در مورد سمبکالاه دیدم
البته کار خوبیه و قبلاً هم یه وبلاگ داشتم در مورد سمبکالاه که مخاطبین بالایی داشت و گوشه ای از سمبکالاه رو به مردم نشون میداد
تا زمانیکه وبسایت رسمی سمبکالاه با آدرس: www.sambkalah.ir شروع به کار کرد
اون موقع بود که در وبلاگ رو تخته کردم
گفتم شاید حرفی بزنم که نظر خودم باشه یا سلاح نباشه مطرح بشه
هرچی لازم باشه خودشون تو سایت اصلی قرار میدن
البته اول سایت رو به همه معرفی کردم و علت بستن وبلاگ رو نوشتم، بعد بستمش ولی ظاهراً عده ای از دوستان مطالب وبلاگ رو در اینترنت کپی کردن و قرار دادن
مطالب رو که دیدم چندجا هست خیلی خوشحال شدم و مسئولیت رو گذاشتم به عهده اونها
خودم هم شروع کردم و این وبلاگ رو راه انداختم
البته اگه لازم باشه گاهی اوقات بین نظرات دوستان و مطالبشون گشت و گذار و ارائه خدمات در حد توان دارم ولی فعلاً تو این زمینه از دور دستی بر آتش دارم
باز هم تشکر میکنم از شما دوست عزیز که به ما سر زدید و بازهم میگم که خیلی خوشحال شدم وقتی نظرتون رو راجع به سمبکالاه دیدم
موفق و سربلند باشید
در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد