.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

تاثیر فکر و زبان بر زندگی در بیان حاج محمد اسماعیل دولابی + دانلود کلیپ پناهیان با نام به خدا خوش بین باش

تاثیر فکر و زبان بر زندگی
در بیان حاج محمد اسماعیل دولابی

*اصلاح شد* دانلود کلیپ پناهیان با نام به خدا خوش بین باش
امام رضا(علیه‌ السلام):
أحْسِنِ الظَّنَ بِاللهِ فَإنَّ مَنْ حَسَّنَ ظَنَّهُ بِاللهِ کانَ اللهُ عِنْدَ ظَنِّهِ.
به خداوند خوش‌بین باش؛ زیرا هرکه به خداوند خوش‌بین باشد، خداوند طبق گمانش رفتار خواهد کرد.
Have a good opinion of God, for whoever has a good opinion of God He will treat him in the same way

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمودند: خلاصه خوب حواستان را جمع کنید! هر چه اطراف شما جمع می‌شود، مالک آن هستید. مملوک چیزی نیستید. آزاد و مختارید. این اختیار و عزت را از دست ندهید. اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره‌ام و عادت کنی اوضاع خیلی بی‌‌ریخت می‌شود. کسی که قوی بوده کم کم می‌بینی ضعیف شده است. این طور گفتن خیلی مدخلیت دارد. همیشه بگویید: الحمدالله، شکر خدا. بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی. اگر پکر هستی دو مرتبه با دلت بگو: الحمدالله، آن وقت غمت را از بین می‌برد. قوه‌ات زیاد می‌شود.

مبادا اگر تازه کسب را شروع کرده‌ای بگویی بازار خراب است، وضع بد است. این حال کسانی است که هفتاد سال در این دنیا خرد شده‌اند. تو سه روز است کاسب شده‌ای. کسب خیلی سخت است. این حرف را نگو که عادت می‌کنی. 
ادامه مطلب ...

آیه هایی از قرآن و سخنانی از بزرگان برای طرفداران بازی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی !!

آیه هایی از قرآن  و سخنانی از بزرگان برای
طرفداران بازی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی !!


....................................................................................................
« اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِینَةٌ وَ تَفَاخُرٌ بَینَکُمْ وَ تَکَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ کَمَثَلِ غَیثٍ... »
(الحدید/20)
....................................................................................................
دنیا چو حباب است ولیکن چه حباب
نی بر سر آب، بلکه بر روی سراب
آن هم چه سراب، آن که بینند به خواب
وآن خواب چه خواب، خوابِ بد مستِ خراب 
ادامه مطلب ...

حدیث روز - راحتى و آسایش در دنیا و براى اهل دنیا وجود ندارد

حدیث روز

راحتى و آسایش در دنیا و براى اهل دنیا وجود ندارد


به همراه گزیده ای از وصیت نامه شهید علم الهدی

حضرت على بن الحسین امام سجاد(علیه‌السلام):

راحتى و آسایش در دنیا و براى اهل دنیا وجود ندارد، راحتى و آسایش تنها در بهشت است، و براى اهل بهشت!

رنج و تعب در دنیا آفریده شده، و براى اهل دنیا، و (به همین دلیل) هر کسى پیمانه اى از آن به دست مى آورد دو برابر آن حرص نصیب او مى‌شود.

و کسانى که از دنیا بیشتر دارند فقیرترند! زیرا محتاج دیگران در حفظ اموال خویشند، و به وسائل و ادوات زیادى براى حفظ آن نیازمندند، بنابراین در ثروت دنیا راحتى نیز وجود ندارد.

 

ادامه مطلب ...

پاسخ رهبر انقلاب به سوال جوانی درباره انتخاب بین کار اجرایی و کار فرهنگی

پاسخ رهبر انقلاب به سوال جوانی درباره انتخاب بین کار اجرایی و کار فرهنگی

چندی پیش در یکی از دیدارها، فرزند شهیدی درباره اولویت انتخاب بین کار اجرایی و کار فرهنگی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤال می‌کند که پاسخ ایشان را در پی داشته است.
در این دیدار فرزند شهید از ایشان پرسیده است: پیش روی ما کارهایی اجرایی است مثلا در اداره‌ای مشغول شویم یا اینکه نه، بهتر است وارد کارهای فرهنگی شویم؟
پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR پاسخ رهبر انقلاب به این سؤال را به شرح زیر منتشر میکند: 
ادامه مطلب ...

ماجرای تأسف بار ورود من به تلگرام

ماجرای تأسف بار ورود من به تلگرام
سلام
چند ساعت قبل یه مطلب خیلی عجیب و مهم رو دیدم که تنها راه بررسی اون مطلب، رفتن به تلگرام و بررسی مطالب کانال یک گروه بود. نمیدونم چی شد که یک لحظه رفتم و تلگرام رو روی رایانه ام نصب کردم و... داشتم کار خودم رو میکردم که دیدم دیلینگ و دولونگ پیامهای دوستان شروع شد و من مبهوت از همه جا بی خبر دیدم دوستانی من رو میشناسن و برام پیام میفرستن.
منم شماره دوستان رو که تو رایانه نداشتم... اول مجبور بودم پیام "سلام. ببخشید، شما؟" رو براشون بفرستم.
اعتراضات بالا گرفت که چرا نیستی! چرا نمیشناسی! بی معرفت! و... خلاصه آروم آروم به تعداد دوستان معترض و خواهان پاسخ داشت اضافه میشد. مجبور شدم برای یکی از دوستان یک غلط نامه بنویسم(!!) و بگم که شماره کسی رو ندارم و با رایانه دارم پیام میدم و از همه مهمتر اینکه گوشی جدیدی در کار نیست که بخوام براش شیرینی بدم و این همون گوشی 12سال قبله!!
از همه مهمتر دوستانی بودن که مدتها اصرار و التماس داشتن که بیام به یکی از شبکه ها بپیوندم و حالا متعجّبانه داشتن منو بصورت خودمختار و بی پروا(!) در تلگرام میدیدن.
شروع کردم به شناسایی دوستان و کپی پیغام برای همه تا اونجا که یه جایی به خودم اومدم و دیدم که دارم توی چه لجن زاری دست و پا میزنم.
حواسم رو جمع کردم و یه پیام سرگشاده برای تمامی دوستان نوشتم و در حین نوشتن مطلب روش حذف دائمی اکانت تلگرام رو هم پبدا کردم و متن زیر رو برای تمامی دوستان فرستادم. بعد از ارسال متن پیام هم اکانتم رو حذف کردم و  اومدم تا مطلب رو تو وبلاگ منتشر کنم... همین
توصیه میکنم متن رو بخونید... مطالب خوبی داره
 
ادامه مطلب ...