.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

شعر حافظ در مورد حضرت ابوالفضل العباس(ع) - شعر شاه شمشاد قدان

شعر حافظ در مورد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و داستان این شعر 

شعر شاه شمشاد قدان 

 

مرحوم کل احمد آقا (کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی) نقل می کردند که: « روزی جناب شیخ رجبعلی خیاط به من فرمودند: در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود. خواجه حافظ شیرازی رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»

                      شاه شمشاد قدان 
  

شاه شمشاد قدان ، خسرو شیرین دهنان
                     که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان
 
مست بگذشت و نظر بر منِ درویش انداخت
                     گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان
 
تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود
                     بنده من شو و برخور ز همه سیم تنان
 
کمتر از ذره نئی، پست مشو، مِهر بِورز
                     تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان
 
بر جهان تکیه مکن ور قدحی مِی داری
                     شادی زُهره جَبینان خور و نازک بدنان
 
پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد
                     گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان
 
دامن دوست بدست آر و ز دشمن بگسل
                     مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان
 
با صبا در چمن لاله ، سحر میگفتم
                     که شهیدانِ که اند این همه خونین کفنان
 
گفت حافظ من و تو مَحرم این راز نه ایم
                     از مِی لعل حکایت کن و شیرین دهنان 

  

« حافظ »


لینک دانلود شعرخوانی شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان  

لینک دانلود آهنگ شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان با صدای سالار عقیلی


لینکهای مرتبط: 

عنایات حضرت ابولفضل العباس به مسیحیان 

حافظ و حضرت ابوالفضل!! 

گلچین اشعار زیبا در باره باب الحوائج قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی جمعه 4 آذر 1390 ساعت 23:50

سلام رضا جان.این هم آدرس دانلود قالب وبلاگ محبان الحسین بیمرغ
http://www.blogskin.ir/dl.php?id=42-bs
اینم آدرس صفحه اصلی قالب
http://www.blogskin.ir/skin42.php

سلام
ممنون از لطفت
اختمالش هست یه قالب دیگه انتخاب کنم
ولی بازم ممنون از لطفت
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد