.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

چرا شیعه شدید؟ - مصاحبه ما با محمد جارا نو شیعه کشور ساحل عاج

 

بزرگتر 

  

.:مصاحبه ما با محمد جارا ؛ نوشیعه ‏ای از کشور ساحل عاج:. 

ساحل عاج در غرب آفریقا قرار دارد. این  کشور حدود 18 میلیون نفر جمعیت دارد، که حدود 60 درصد مسلمان و 36 درصد  مسیحی هستند

 
یکی از اساتیدم شیعه شد. من خیلی با ایشان رابطه داشتم. استادم پس از آنکه شیعه شد، واژه‌ "المهتدی" را هم به فامیلش اضافه کرد. ایشان الان از شیعیان معروف ساحل عاج است.

همین امر باعث شد مدیر مدرسه استادم را از مدرسه اخراج کند. بعد این استاد، خودش، یک مدرسه ساخت. من نمی‏دانستم اعتقادات شیعه چیست. هیچ اطلاعی نداشتم، فقط شنیده بودم شیعیان حضرت علی را عبادت می‏کنند و حضرت علی را از پیامبر بالاتر می‏دانند.[ که اینها اطلاعاتی نادرست بود ] من با همین استادم که شیعه شده بود، صحبت کردم و راجع به تفاوت‏های شیعه و سنی سؤال می‏پرسیدم.
استادم کتاب «ثم اهتدیت؛ آنگاه هدایت شدم» و «المراجعات» را به من داد. من این کتاب‏ها را مطالعه کردم و سؤالاتی که برایم پیش می‏آمد، در مدرسه از استادانم که سنی بودند، می‏پرسیدم. البته هیچ کس به جز استادم نمی‏دانست که من کتاب‏هایی راجع به شیعه مطالعه می‏کنم. بعد من گزارش سؤالات خودم و پاسخی را که استادانم در مدرسه به من داده بودند را به استادم المهتدی می‏دادم.
من خیلی سؤال می‏پرسیدم. درباره وضو، اینکه چرا شیعه می‏گوید الهم صل علی محمد و علی! راجع به امام مهدی و غیبت طولانی ایشان و اینکه اگر هست پس چرا دیگران به ما نمی‏گویند، سؤال اصلی و مهم من در این میان فرق شیعه و سنی به طور کلی و به خصوص درباره امامت بود.
ایشان یک بار داستان غدیر را از جلد چهارم «مسند احمد بن حنبل» برای من تعریف کرد. بعد من از سر کنجکاوی به سراغ یکی از استادان دیگرم رفتم و از او پرسیدم که آیا پیامبر در آخرین حجّش امام علی را به عنوان امیر همه مسلمانان معرفی و اعلام کرده است؟ ایشان گفت نه، اصلاً چنین چیزی در تاریخ اتفاق نیفتاده. من با تعجب تکرار کردم اتفاق نیفتاده؟ ایشان ادامه داد اگر هم اتفاق افتاده باشد، پیامبر فرموده ‏اند علی دوست من است، همین!
من دوباره پرسیدم آیا پیامبر مردم را در آفتاب داغ جمع می‏کند که بگوید این آقا دوست من است؟ آیا عقل انسان این مطلب را قبول می‏کند؟ که ایشان جوابی به من نداد.
بعد که من شیعه شدم، ایشان به من ایراد گرفت و اعتراض کرد که چرا شیعه شده ‏ای؟ 

من به او گفتم شما خودتان مرا شیعه کردید، چون جواب سؤالات من را ندادید. من در برابر عقل خودم مسئولم. 

 
« منبع : abna.ir (با اندکی تصحیح در عبارت) »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد