.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

ناچیزی از مقام حضرت علی (ع)

سلام

شناختن قدر و منزلت امیرالمومنین علی(ع) کار من و شما نیست ولی به قدر پیاله خودمان آب از این اقیانوس برمیگیریم.

     
(1 ) پیامبر(ص) می فرماید: علی با قرآن و قرآن با علی است و این دو تا روز قیامت از یکدیگر جدا نمی شوند. 

(2) قال رسول الله (ص): هر که می خواهد به حضرت آدم و علم او به نوح و تقوای او به ابراهیم و دوراندیشی او به موسی و هیبت و به عیسی و عبادت او بنگرد پس به علی بن ابیطالب بنگرد.

(3) رسول گرامی اسلام فرمودند: در شب معراج در عرش الهی فرشته ای را مشاهده کردم که در دستش شمشیری از نور همانند ذوالفقار علی بن علی طالب بود فرشتگان هر موقع مشتاق دیدار علی (ع) می شدند به آن فرشته نگاه می کردند. به پیشگاه پروردگار عرض کردم: پروردگارا آیا این فرد برادرم علی بن ابیطالب پسر عم من است؟ خداوند تبارک و تعالی فرمود: ای محمد این فرشته را شبیه علی بن ابیطالب خلق کردم تا مرا عبادت کند و تا روز قیامت هر چه حسنه و تسبیح و تقدیس برای من بفرستد ثوابش متعلق به علی بن ابیطالب می باشد.

(4) از پیامبر اکرم سوال شد: خداوند در شب معراج با چه کلامی با شما سخن فرمودند؟ حضرت فرمود: با لحن و زبان و کلام علی بن ابیطالب (ع) سخن فرمود. پیامبر در ادامه فرمود: من با شگفتی عرض کردم: پروردگارا شما با من حرف می زنی یا علی (ع) ! خداوند فرمود: ای احمد! هیچ موجودی به من شباهت ندارد و من با اشیا توصیف نمی شوم. من تو را از نور خود علی را از نور تو آفریدم. از زوایای قلب تو مطلع گشتم و محبوب تر از علی بن ابیطالب را در آن نیافتم به این جهت با لحن و کلام علی با تو سخن گفتم تا قلبت آرام گردد.

(5) هنگامی که حضرت علی (ع) از جنگ صفین فارغ گردید در ساحل رودخانه ای ایستاد و خطاب به رود فرمود: من کیستم؟ ناگهان آب رودخانه به خروش آمد طوری که امواج آن به یکدیگر برخورد می کردند و از رود فرات صدایی شنیده می شد که می گفت: " اشهد ان لا الا الله وان محمد رسول الله و ان علیا امیرالمومنین حجه الله علی خلقه " شهادت می دهم که معبودی جز خدا نیست و به درستی که محمد رسول خدا است و علی امیرالمومنین و حجت خدا بر مردم است.

(6) روزی امیرالمومنین (ع) خدمت پیامبر اکرم رسید و جبرئیل هم حاضر بود جبرئیل علی (ع) را بسیار گرامی داشت و به پیامبر اکرم فرمود: علی بر گردن من حق تعلیم دارد همانا هنگامی که خداوند عزوجل مرا خلق کرد به خطاب فرمود: تو کیستی؟ من کیستم؟ نام تو چیست؟ در جواب بیچاره ماندم و خاموش بودم. این جوان در عالم نور حاضر شد و فرمود: بگو تو پروردگار جلیلی و نام تو جمیل است و من بنده ذلیلم و نامم جبرئیل می باشد. پیامبر به جبرئیل فرمود: مدت عمر تو چقدر است؟

جبرئیل عرض کرد: در کنار افق ستاره ای است که هر سی هزار یکبار دیده می شود و من سی هزار بار آن ستاره را دیده ام.

(7) اهل بیت به تمام زبانها و لغات جهان هستی اعم از زبانهای مختلف و گوناگون انسانها، حیوانات و پرندگان با خبرند و آگاهی دارند و می توانند با آنان صحبت کنند.

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد