.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

تصوف، خنجری بر قلب اسلام(13)

              بسم الله الرحمن الرحیم 

      

هدف بررسی و نقد عرفان باطل یعنی تصوف است.
امید است بتوانیم این حقیقت این فرقه را به حقیقت جویان معرفی نمائیم. 

     
     
                              

                                                   بزگتر 

    
امام صادق(ع):
.....آنها(صوفیان) دشمنان ما هستند و هرکس بطرف آنها میل کند از آنهاست و با آنها حشر خواهد شد.
    
امام رضا(ع):
کسیکه از صوفیّه نزد او نام برده شود و آنانرا به زبان و دل انکار نکند از ما نیست و هرکه آنانرا رد کند، مانند این است که با کفار بین دو دست پیغمبر خدا جهاد نموده است. 

    
 فرقه اویسیه
عطار در تذکره الاولیا و هجویری در کشف المحجوب و جامی در نفحات الانس سالکی ار اویسی نامیده اند که:

از روحانیت یکی از مشایخ گذشته بهره می برده است که بعضا با 200 سال فاصله طریقت او را  ادامه می داده است .
اینها  می گویند چون اویس قرنی بدون راهنما و دلیل با ا لهام ربانی محبت رسول خدا (ص) در دلش جایگزین شد لذا بدون راهنما به یکی از مشایخ ولو با فاصله زمانی زیاد می توان ارتباط برقرار کرد .
در افغانستان یک طایفه بنام اویسی بود درباره آنها نور الدین مدرسی چهاردهی می گوید : تمام دندانهای خود را به تعبیت از افتادن دندان پیامبر(ص) در جنگ می کشیدند .(سلسله های صوفیه ایران)
موسس این فرقه در ایران شخصی بنام جلال الدین ابولفضل عنقا است وی درسال 1266 ق متولد و در سال 1323 درگذشت کیوان قزوینی در مورد او می گوید :
روحانی ساده لوحی بود که یکروز می رفت پیش خاکساریه و دست بیعت می داد روز بعد پیش فرقه های دیگر چون دید هیچ کس او را تحویل نمیگیرد ادعای اویسی کرد . بعد از او پسرش محمد مدعی شد و فرقه را گسترش زیادی داد .
پسر محمد به اسم صادق عنقا لقبی برای خود گذاشت بعنوان شاه مقصود و سلسله اقطابی را درست کرد و خود را به امیرالمونان علیه السلام رساند .
نورالدین مدرسی چهاردهی می نویسد : کتابهای پدیده فکر و از جنین تا جنان که تالیف یک فرانسوی است را صادق عنقا به نام پدر خود محمد عنقا چاپ نمد این کتب قبلا توسط آقای نائینی طباطبایی در ایران ترجمه شده است و اسناد آن در کتابخانه مجلس شورای اسلامی موجود است .
صادق عنقا متولد 1294 ه . ق است وی در حال حیات ، پسرش علی نادر عنقا (صلاح الدین ) را که ورزشکار بدنسازی بود قطب نمود .
وی هم اکنون در آمریکا ساکن است .
این فرقه بر روی دو جریان کار کرد :
1- سیستمی از برنامه های مدیتیشن را در قالب کلاسهای تمرکز اجرا می کنند .
2- ارتباط دختر و پسر به عنوان یار طریقتی که معمولا برنامه های اینها مختلط است .
از اعجاز قطب این فرقه (نادر علی عنقا ) بهایی شدن همسرش است .
    
فرقه خاکساریه
صوفیانی هستند که با شکل و شمایل درویشی در کوچه بازار و خیابان کشکول بدست و تبرزین به دوش و کلاه نمدی که تاجش می خوانند ، به امر رئیس فرقه بر سر گذشاته و پرسه می زنند. (خاکسار و اهل حق ص 81)
آغازی برای پیدایش زمانی این سلسله بطور یقینی و قطعی موجود نیست اما پیوستگی و قرابت آن با مسلک اهل حق گویای ارتباط این دو با یکدیگر است این شباهت عده ای را به این تفکر سوق داده که خاکسار گروهی از اهل حق هستن برخی آن را ادامه قلندیهمی دانند وبرخی دیگر معتقدند پدر شاه عباس صفوی آنرا تاسیس نموده
خاکساری ها چهارگروه هستند به نامهای :
خاکسار جلالی – دوده معصوم علشاهی – دوده نورائی – دوده عجم
خاکساری های جلالی از نام و نشان و فعالیت بیشتری برخورداردند  ومنسوب به غلامعلیشاه جلالی می باشند .
مراتب سلوک در نزد خاکسار شش مرحله است که عبارتند از :
لسان – پیاله – کسوت – گل سپردن – جوزسپردن – لنگ ارشاد و عشق الله .
از نکات قابل ذکر در مورد خاکسار توجه آنان به شاه نامه فردوسی بعنوان یک کتاب عرفانی است که بیشتر در دوده عجم نمود ظاهری دارد و در قالب پرده خانی ونقالی آشکار می شود .
از مهمترین اعتقادات قابل ذکر در مورد خاکسار اعتقاد آنان به حلول و تناسخ می باشد .
حلول از نظر اینان وارد شدن خداوند در زمانها و جامعه های مختلف به کالبد اشخاص است و هفت دون برای آن ذکر کرده اند . تناسخ عبارتست از اینکه هر انسانی پس از مرگ روحش در انسان دیگری وارد شده تا جزای اعملا پس از مرگ خود راببیند این عمل هزار بار ادامه دارد تا اینکه درمرتبه هزار و یکم به حق می پیوندد .
شباهت این فرقه با اهل حقزیاد است و در نهایت برای سر سپاری باید پیش سید اهل حق بروند .
مشهور ترین چهره این فرقه :
حاج علی یزدی مشهور به بهار علیشاه متول 1260 قمری و متوفای 1355 قمری است به این ترتیب که بعد از ایشان مطهر علی شاه مدعی قطبیت شد بعد فردی بنام میر طاهر و بعد از میر فردی بنام میر صباح که مصباحی هم می گویند که کارمند وزارت دارایی بود و از نیروهای صادق عنقا .
وی در برابر میر طاهر ایستاد و بعد خودش را تثبیت کرد .
در زمان میر صباح سید محمد مداحی مداعی قطبیت شد ولی سرشناس ترین چهره که در مقابل میرمصباح ایستاد شخصی بود به نام سید مرتضی ذاکری با قلب میر منور که در سال 1373 شمسی بر اثر سرطان فوت کرد .میر منور درسماع زیر دست بود و رقص های سنگینی می کرد و زنش هم اکنون مجالس او را ادامه می داد و مدعی است که میر منور وصیت کرده مجالس بر پا باشد .
سلاسل خاکسار :
اینها سلسله خود را با (عرض پوزش از ساحت امام سجاد علیه السلام ) برق علی طالب مشهور به ملنگ زنجیر پا که منظورشان امام سجاد علیه سلام است می رسانند . و ایشان را مرید شخصی مجهول بنام سلطان اهر قدس دانسته و او را شاگرد دده رشون و او را شاگر محمود پاطیلی که منظورشان سلمان فارسی است می دانند . (خاکسار و اهل حق ص 41)
مجالس خاکسار آلوده به استفاده از بنگ وحشیش است و حتی در برخی از وقفنامه های خانقاههای آنان این مساله ذکر شده است (فرقه های سنی تصوف در ایران)
    
    
توجه :
این مطالب ، مختصری بود از عقاید و تاریخچه تصوف ، باشد که مورد رضای حضرت حق قرار گیرد . یقینا برای شناخت بشتر مطالعات مفصلی نیاز است .
    
اسامی برخی ازکتب مورد نیاز :
    
1- درکوی صوفیان (محمد تقی واحدی)
2- سلسله های صوفیه ایران (نور الدین مدرسی چهاردهی )
3- تاریخ تصوف (آیت الله عمید زنجانی )
4- رازگشا (کیوان قزوینی )
5- عرفان سماع مولوی (مدرسی )
6- تشیع و تصوف (علامه معروف الحسنی )
7- در خانقاه بیدخت چه میگذرد (حاج شیخ محمد مدنی گنابادی) 

     

                                   
                                                    بزرگتر    
    
با تشکر

.......خدا نگهدار.......

نظرات 5 + ارسال نظر
مسکین شیرازی پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 09:19 http://iri-shz.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی دارید
حاضر به تبادل لینک هستید؟؟؟

سلام
بله
میام وبلاگتون و خبر میدم

با تشکر
.......خدا نگهدار.......

خادم الحسین یکشنبه 2 آبان 1389 ساعت 15:00 http://karbala-6gooshe.blogfa.com

سلام وب قشنگی دارید . انشاالله که موفق باشید . یکی از دوستان معرفی کرد . من هم اومدم و سری به شما زدم . دوست داشتید با هم تبادل لینک کنیم .

سلام

ممنون از اینکه به وبلاگ ما اومدید.
برای تبادل لینک باید بگم وبلاگ تحت نظر من تنها نیست و یکسری قوانین داره...که...متاسفانه با شما اجازه تبادل لینک نداریم.
نه اینکه وبلاگ بدی دارید یا... فقط از نظر محتوایی باید سایتها و وبلاگهایی لینک شوند که حدودآ در حیطه کاری وبلاگ ما باشند یک منبع کلی و کامل ارائه بدهیم.
میبخشید و دلخور نشید...وبلاگ خوبی دارید ولی چون برای تبادل لینک باید قوانین رعایت بشوند...عذر خواهی میکنم.
چون به ما پیشنهاد تبادل لینک داده بودید و از وبلاگ ما سر زده بودید و مارو دعوت به بازدید کردیم باید می اومدیم.
بازم میگم...دلخور نشید از ما.
منتظر بازدید دوباره شما هستیم


با تشکر
.......خدا نگهدار.......

مسکین شیرازی پنج‌شنبه 13 آبان 1389 ساعت 10:55 http://iri-shz.blogfa.com

سلام
شما لینک شدید

علیک سلام
ممنون
منتظر بودم!!!

با تشکر
.......خدا نگهدار.......

لقمان پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 19:16

سلام برادر عزیز اولان این دوراویت بالا از دو پیشوا است نه از پیامبر درضمندر گروه ومذهبی انسان ناصالح پیدا می شود همانگونه که می بینید در مذهب شیعه در بین علما اختلافاتی هست منظور اگر کسی به خاطر فرقه ای برای خود درست کرده باشد دلیل براین نمی باشد که دنبال روان انها بد ومثل کفا ر هست این که درست نیست هیچ چون اولان آنها مسلمانندوبه عشق پیامبر این کار هارا انجام می دهند شما به عشق پیامبر وخدا چکار می کنید به غیر از تهمت به او و اله اصحاب ایشان انها به عشق پیامبر وخدایش خنجر زنی می کنند ولی شما به خاطر نویش که دربرابر پیامبر هیچ نیست پس برادر عزیز اگر خلط باشد هم مال شما غلط وهم مال آنها غلط است وباهم هیچ فرقی ندارنند بلکه در بعض جا ها بهتر وبعضی جا ها هم بد
سربلن باشید

سلام
اگربیشتر دقت کنید میبینید که دو روابت بالا را به نقل از پیامبر اکرم(ص) نیاورده ام و یکی از امام صادق(ع) و دیگری از امام رضا(ع) هستند
هرچند در مورد این فرقه ضاله پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: «سفینة البحار ج2 ص58) « روز قیامت بر امتم بر پا نشود تا آنکه قومی از امت من به نام «صوفیه» برخیزند آنها از من نیستند و بهره ای از دین ندارند و آنها برای ذکر دور هم حلقه می زنند و صداهای خود را بلند می کنند به گمان این که بر طریقت و راه من هستند نه ، بلکه آنان از کافران نیز گمراه تر و اهل آتشند و صدائی دارند مانند عرعر اَلاغ»
و همچنین: «(وسائل الشیعه ج 3 ص362)
ای اباذر در آخر الزمان قومی پیدا می شوند که در تابستان و زمستان لباس پشمینه می پوشند و این عمل را برای خود فضیلت و نشانه زهد و پارسائئ می دانند ، آنان را فرشتگان آسمان و زمین لعن می کنند.»
برای ادامه اینگونه روایات بهتر است در اینترنت جستجو یا به اینجا سری بزنید:

http://www.sokhane-ashena.com/khandani/89/10/kh81.php

http://adyan.porsemani.ir/content/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D9%88%D9%81%D9%8A%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D9%8A%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%8A%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%9F-%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D8%AA%D9%8A-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%8A%D8%AA%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B0%D9%85%D8%AA-%D8%B5%D9%88%D9%81

همانطور که از روایات برمیآید تمام این قوم و حتی میل به آنها بسیار بد و زشت معرفی شده و درضمن در مورد انسان بد و خوب قضییه نیست و مورد سوال مذهب و راه است که بنا بر قرآن راه خوب و صراط مستقیم یکی است نه چندتا؟! پس یا حق با اینهاست یا با شیعه یا با.....
وقتی این افراد دارند خود را به ائمه هدی(ع) نسبت میدهند و حرف و سخن ایشان را قبول دارند (ظاهرآ اینگونه است ولی اصل و ملاک انسان فریبی است) چرا این احادیث را نمیشنوند در مذمت تصوف؟
به عشق پیامبر صوفی شده اند که لعنت پیامبر و ملائک و خدا را بدنبال داشته باشند؟؟؟ این حرف سبکی در مورد این فقه ضاله است
برخی از کلمات ظاهرآ غلط املایی دارد و درست متوجه نشدم هرچند بحث تا اینجا تمام و حقیقت عیان است
البته در مورد اشتباه و درت هم باشید گفت بحث در مورد فرقه ات نه افراد و باید در این مورد گفت به عقیده بنده تنها عقیده شیعه درست است و باقی عقاید اشتباه و پیروان انها در جهل هستند مگر به لطف خداوند تبارک و تعالی راهنمایی به نور شوند و در مورد فرقه شیعی و افراد ان؛ دلیل نمیشود همه شیعیان درستکار باشند، در این فرقه هم خطاکار بسیار است که فقط نام تشیع را یدک میکشند اما بازهم میگویم که تصوف فرقه ای ضاله و منفور است و رهروان این راه پلید همگی بنا به قول پیغمبر ملعون هستند

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

علی چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 15:20

عجب مزخرفاتی
فرقه اویسی جزو بزرگترین فرقه های عرفانی است
تو آمریکا هم کسی برای ارتباط به کلاس های مختلط نیازی ندارد
خداوندا خودت جاهلان را راهنمایی فرما

سلام
ادعای عرفان کار سهلی است که هرکسی میتواند انجام دهد ولی...
بهتر است به اینجاها هم سری بزنید
البته بیشتر در مورد فرقه گنابادیه است ولی در مورد تصوف بصورت کلی هم مطالبی دارد

http://delnevis-2010.blogsky.com/1390/08/14/post-633

این فرقه هم خود را جزو فرقه های عرفانی مینامند و ...
ولی ...
فرض میکنیم صوفیه حق است!!!
کدام فرقه اش؟ از کدام طریق؟ طریق اویسیه یا گنابادیه یا ... ؟
اگر اینها خود را موصول به امامان معصوم(ع) میدانند و هرکدام برای خود میگویند خرقه را از فلان امام گرفته اند چرا اینقدر ائمه معصومین(ع) و حتی پیغمبر0ص) و حضرت علی(ع) احادیث مذمت بار در موردشان دارند؟
چرا بیشترین مخالفت خود را با این فرقه داشته اند؟
چرا ؟
میتوانید با مطالعه کتابهای جاوای موجود در لینک ارائه شده علاوه بر دلایل دینی و اعتقادی، دلایل عقلی و منطقی دیگری بر بیهوده بودن راه این ملعونها ببینید
انشاء الله خداوند با ظهور منجی عالم بشریت، نور خود را بر همگان عرضه داشته و این فرقه ملعون را به راه راست (و اگر نشد به درک) هدایت نماید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد